Encabezado

Abertis renova per tercera vegada el Segell Bequal Plus, que certifica la seva política d'inclusió de la discapacitat

Administración Abertis,

Barcelona, 19 de maig de 2022. Abertis ha renovat per tercera vegada consecutiva el Se-gell Bequal Plus, que atorga la Fundació Bequal i que certifica la seva política d'inclusió de les persones amb discapacitat. Abertis compta amb aquesta acreditació, en la seva categoria Plus, des de l'any 2015 i, en aquesta última renovació, la Fundació Bequal ha destacat la millora contínua d’Abertis en tots els indicadors que té en compte la certifica-ció, especialment en Gestió de Recursos Humans, per la qual cosa l'ha felicitat “pel treball realitzat al llarg d'aquests anys de certificació”.

Laura Brun Elvira, Manager de Relacions Laborals d’Abertis, ha estat l'encarregada de recollirel Segell Bequal de mans de Francisco Vañó Ferre, Patró encarregat de les Relacions Institu-cionals de la Fundació Bequal, en un acte que ha tingut lloc aquest matí en la Seu d’Abertis, aBarcelona.

L'acte de lliurament del Segell ha comptat també amb la presència d’Andrea Juanpera, tècnica de Relacions Laborals d’Abertis i José Antonio Martín Rodríguez, director gerent de la Fundació Bequal.

Per part seva, Laura Brun d’Abertis ha expressat la seva satisfacció per renovaraquest certificant “que reconeix la nostra política de responsabilitat social empresarial i ens valora com una empresa compromesa i sensible cap a gestió inclusiva de les personesamb discapacitat”.

Francisco Vañó va felicitar a Abertis per la millora contínua que ha demostrat al llarg dels 6 anys que ostenta la certificació Bequal. El treball realitzat en tots els àmbits de l'empresa i especialment en la gestió de recursos humans, afirmen el compromís d’Abertis Infraestructures en la inclusió de les persones amb discapacitat en el món laboral i els anima a continuar treballant en aquesta línia que ajudarà, indiscutiblement, a promoure la tan necessària cultura de diversitat i inserció laboral.

El certificat Bequal

El certificat Bequal és una fórmula d'avaluació per un tercer, que determina el grau de compromís en matèria de Responsabilitat Social Corporativa i Discapacitat en àrees essencials com són l'estratègia i lideratge, el compromís de l'alta direcció cap a les persones amb discapacitat, la gestió dels recursos humans, el compliment de la normativa i les polítiques inclusives i d'igualtat d'oportunitats en tots els procediments de selecció, accés a l'ocupació, promoció professional i formació.

A més, les organitzacions que aconsegueixen el Certificat Bequal demostren el seu compromís i contribució amb el compliment dels ODS, especialment l’ODS 8 sobre treball decent i l’ODS 10sobre reducció de les desigualtats, entre altres.

La Fundació Bequal, entitat que gestiona la concessió de la certificació amb el mateix nom és elresultat del treball realitzat des de 2011 en la concepció d'un model sistematitzat d'indicadors certificable que reuneix tot el patrimoni i experiència de les seves entitats fundadores: el Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI), la Fundació ON-CE, FEACEM i la Fundació Seeliger i Conde.

Sobre Abertis

Abertis és un dels operadors de referència internacional en la gestió d'autopistes de peatge,amb prop de 8.000 quilòmetres de vies d'alta capacitat i qualitat en 16 països d'Europa, Amèrica i Àsia, posicionant-se com el primer operador nacional d'autopistes en països comXile i el Brasil, i amb una important presència també a Espanya, França, Itàlia, Mèxic, els EstatsUnits, Puerto Rico i l'Argentina.

Compromesa amb la recerca i la innovació, Abertis conjumina els avanços en les infraestructures d'alta capacitat amb les noves tecnologies per a afrontar els reptes dela mobilitat del futur a través de la innovació. La companyia compta amb un ambiciós pla de Sostenibilitat per a reduir la petjada de carboni, mitigar el canvi climàtic, minimitzar l'impacte ambiental de la seva activitat i potenciar l'economia circular.

Per a Abertis, la seguretat dels conductors és la prioritat. La companyia inverteix de mane-ra contínua en tecnologia i enginyeria intel·ligent per a garantir que els seus cli-ents gaudeixen d'un viatge segur, còmo de, ràpid i fàcil quan trien les autopistes del Grup.

Descarregar nota de premsa