INICI   >    PROGRAMES  >   NENS

COOPERANT VIARI

ELS COOPERANTS VIARIS OBSERVEN EL COMPORTAMENT DELS PEATONS AL VOLTANT DE LES ESCOLES

La Fundació Abertis, l’Ajuntament de Madrid i la Fundación Síndrome de Down de Madrid van signar al 2015 l’acord que permet portar a terme per segona vegada el projecte Cooperant Viari. Aquesta iniciativa persegueix un doble objectiu: millorar la mobilitat als entorns dels centres escolars i integrar laboralment joves amb Síndrome de Down o discapacitat intel·lectual.

Els tres col·legis de Madrid participants en el projecte son Tajamar, Sagrado Corazón de Jesús i Julián Marías. La missió dels 5 cooperants viaris és la d’observar i recollir informació relativa als hàbits de mobilitat dels pares i alumnes durant les hores d’arribada i sortida del col·legi, tant si actuen com a vianants com si es desplacen en vehicle. Posteriorment, aquests comportaments s’analitzen i es comparteix la informació amb el col·legi i amb l’alumnat amb la finalitat d’inculcar-los unes bones pràctiques de mobilitat. La Policía Municipal de Madrid porta a terme accions de coordinació i avaluació del projecte per poder treballar conjuntament amb els cooperants, els col·legis, les AMPA, l’alumnat i les famílies.

El projecte Cooperant Viari va començar com una experiència pilot al curs 2011-2012. L’Ajuntament de Barcelona, la Fundació Catalana Síndrome de Down i la Fundació Abertis van signar un conveni amb el doble objectiu de millorar la mobilitat a tres escoles del Districte de Sarrià-Sant Gervasi i de contribuir a la integració laboral de joves amb Síndrome de Down o discapacitat intel·lectual.

Al curs 2015-2016 quatre centres educatius s’han adherit al projecte: Escola Dolors Monserdà, Escola Nausica, Salesianas Santa Dorotea y Lycée Français. La iniciativa incorpora 4 cooperants viaris que reben el recolzament dels cooperants KanGo!

GALERIA D’IMATGES

Cooperant Viari - Barcelona 2013