TORNAR

L’Ajuntament de Barcelona i la Fundació Abertis promouen la campanya ‘El Apagón’ per conscienciar els joves del perill de beure alcohol i conduir aquest Nadal

Administración Abertis,

  • La campanya, protagonitzada per un testimoni real que va provocar un accident mortal per conduir ebri, es durà a terme a les discoteques Wolf, Sala Apolo, Club Twenties, Sutton i Legend Club de Barcelona del 14 al 28 de desembre.   
  • L’objectiu és convertir aquesta acció en una peça impactant, sorprenent i viral, per conscienciar sobre el risc que suposa conduir després de consumir alcohol o drogues de cara a les celebracions nadalenques.

Albert Batlle, tinent d’alcalde de Prevenció i Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona;  Georgina Flamme, gerent de la Fundació Abertis; i Gemma Tarafa, regidora de Salut, Envelliment i Cures,  han presentat avui ‘El Apagón’ (“The Blackout”), una  campanya de conscienciació sobre el risc que suposa conduir després d’haver consumit alcohol o drogues, i que es dirigeix especialment als joves que sortiran de nit durant les celebracions nadalenques.

La campanya va començar el passat dissabte 14, a la sala Wolf del Poblenou. Durant la nit de dissabte a diumenge, la discoteca va apagar els llums i es va projectar un vídeo el protagonista del qual és un reclús que va complir condemna a presó per haver causat un accident mortal mentre conduïa ebri. Les reaccions del públic abans, durant i després de l’apagada de llums es van gravar, en una peça que es “viralitzarà” a les xarxes socials.

A més de la sala Wolf, la campanya es durà a terme a la Sala Apolo, Club Twenties, Sutton i Legend Club del 14 al 28 de desembre.

Ideada i realitzada per joves, i vehiculada a través de les xarxes socials, la campanya té com a protagonistes als mateixos joves, les seves emocions i les seves reaccions registrades durant la nit després de veure el vídeo.

La Fundació Abertis ja ha desenvolupat aquesta campanya anteriorment a Barcelona i en altres ciutats com Madrid, València, Salamanca, Eivissa, Verona i Santiago de Xile. En les successives edicions dutes a terme, la campanya ha superat els 10 milions d'usuaris en les xarxes socials, incloent prop d'un milió de reproduccions en YouTube.

Programa de seguretat viària

Aquesta campanya s'emmarca dins de les activitats programades per la Fundació Abertis per a promoure una mobilitat més sostenible, segura i innovadora. Com a empresa líder en gestió d'autopistes, la seguretat viària és prioritària per a Abertis i la seva Fundació.

El Grup Abertis compta amb el programa estratègic ‘Road Safety’, que conjumina el coneixement i l'experiència de la companyia en la gestió de la seguretat viària en les seves autopistes amb la seva trajectòria en programes d'educació i sensibilització per a nens i joves. Aquesta campanya se suma a altres innovadores iniciatives de Abertis, com l'aliança mundial amb UNICEF per a impulsar la seguretat viària dels nens en el seu trajecte diari al col·legi.

L'objectiu de l'Ajuntament és continuar treballant per reduir l'accidentalitat

Un dels compromisos més ferms de l’Ajuntament de Barcelona és el del seguir treballant amb l’objectiu fonamental de reduir l’accidentalitat a la ciutat i millorar la seguretat viària a la ciutat.

Per aquest motiu s’ha dotat del nou Pla Local de Seguretat Viària que té l’objectiu de treballar en la pacificació del trànsit en benefici de la convivència i aconseguir un ús adequat de l’espai públic i el respecte envers les normes de trànsit i els límits de velocitat.

Un dels blocs principals d’intervenció del Pla Local de Seguretat Viària és el que fa referència a accions educatives, formatives i divulgatives relacionades amb la millora de la seguretat viària. Aquest bloc inclou projectes i accions de prevenció per reduir els accidents i víctimes per accident de trànsit; sessions i jornades de formació relacionades amb la seguretat viària i accions comunicatives per posar en valor la importància de la seguretat viària. També es porten a terme accions que ajudin a generar coneixement i intel·ligència en la problemàtica de l’accidentalitat.

El PLSV també treballa amb mesures relacionades amb la correcció de conductes que posin en perill la seguretat viària. L’eficàcia de les polítiques de seguretat viària depèn en gran mesura de la intensitat de la vigilància i el compliment dels requisits de seguretat. Les campanyes de control continuen sent un factor clau en la creació de les condicions per a una considerable reducció en el nombre de morts i ferits.

Les causes dels accidents estan relacionades amb conductes que representen un risc per a la circulació. En aquest sentit la Guàrdia Urbana té com a una de les seves principals funcions garantir la seguretat viària, detectant comportaments que poden originar un accident per tal de prevenir-los i reduir el nombre de víctimes en accidents.

Consum de risc d’alcohol a Barcelona

Segons l’Enquesta de Salut de Barcelona que elabora l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), el 9% dels homes i el 4,2% de les dones que viuen a la ciutat fan un consum d’alcohol de risc. Aquest consum de risc és més freqüent entre les persones joves, que són les que tenen entre 15 i 24 anys (un 16,1% entre els homes i un 10,7% entre les dones). Altres indicadors reforcen aquesta tendència, com és el fet que el 5,7% de l’alumnat de 2n d’ESO admet haver-se emborratxat alguna vegada en els últims sis mesos i que entre l’alumnat de Batxillerat o cicles formatius aquest percentatge s’amplia fins al 56,5%, segons recull l’última enquesta FRESC que també elabora l’Ajuntament de Barcelona.
De fet, l’alcohol és la substància que any rere any genera més inicis de tractament als Centres d’Atenció i Seguiment a les drogodependències (CAS) que hi ha a Barcelona. En concret, l’any 2018 van motivar 1.391 inicis de tractament en homes i 583 en dones, unes xifres que es mantenen força estables durant els últims anys. Per tot plegat, l’ASPB manté diversos programes de prevenció del consum d’alcohol en l’àmbit escolar i també en l’àmbit comunitari per sensibilitzar la població, a banda d’implementar programes d’oci saludable a través d’activitats socioculturals i esportives.

La Fundació Abertis

La Fundació Abertis va néixer en 1999 com a entitat sense ànim de lucre, amb l'objectiu de donar resposta a l'impacte que l'activitat econòmica del Grup Abertis té en els diferents territoris i països on el Grup està present. La Fundació sempre ha donat prioritat a les actuacions relacionades amb la seguretat viària, el medi ambient i l'acció social, en sintonia amb el Pla Estratègic de Responsabilitat Social de Abertis i el compromís del Grup Abertis amb la seguretat viària.


Descarregar nota de premsa

Notícies Relacionades

Compartir

Modificar cookies