TORNAR
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Juli Gendrau; la gerent de la Fundació Abertis, Georgina Flamme; el director d’Empreses de Telefónica a Catalunya, Enrique Santiago; el Gerent de Yelmo Cines de Sant Cugat, Javier Meléndez; i l’alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla, han presentat avui #PuedoEsperar, una campanya de seguretat viària, impulsada per la Fundació Abertis, per alertar i conscienciar a la ciutadania del risc que suposa l’ús del telèfon mòbil i les aplicacions de missatgeria instantània de forma inadequada mentre es condueix.
La campanya està orientada a conscienciar sobre aquest perill, transmetent un missatge impactant a un lloc on no és habitual rebre aquest tipus de missatges: les sales de cine.
Aquesta acció de comunicació creativa està basada en el testimoni real de l’Enzo, un jove que va patir lesions molt greus i irreversibles a causa d’un accident de trànsit provocat per respondre un missatge de text mentre es trobava al volant, vol portar el públic a reflexionar sobre la importància de poder esperar i decidir com i quan utilitzar el mòbil mentre es condueix.
Els espectadors que han passat per les sales multicine de Yelmo Cines a Sant Cugat del Vallès trobaran un cotxe accidentat. Abans de la pel·lícula, des de la pantalla, l’Enzo revela als espectadors el significat del cotxe i les conseqüències del terrible accident que ell mateix va patir. Sant Cugat és la segona localitat on s’ha portat a terme la presentació d’aquesta campanya, després del seu pas pel municipi madrileny de Rivas Vaciamadrid.
Les reaccions del públic present a les sales es podran veure a més de 400 sales de Yelmo Cines a Espanya, als canals de Movistar Espanya, Fundació Abertis i Yelmo, així com a la pàgina web de la campanya: www.puedoesperar.com.
L’acció realitzada a les sales de cine va acompanyada d’una campanya en positiu que es realitza a través de les xarxes socials, amb el hashtag “#PuedoEsperar”. Totes les institucions implicades col·laboraran de forma activa per incentivar la participació del públic, que podrà interactuar explicant a través de les xarxes socials com en multitud de moments respondre al mòbil conduint no és urgent i sempre es pot esperar. Per participar només han d’escriure quin es el seu compromís, amb el hashtag de la campanya.
La Fundació Abertis va néixer en 1999 com a entitat sense ànim de lucre, amb l’objectiu de donar resposta a l’impacte que l’activitat econòmica del Grup Abertis té en els diferents territoris i països on el Grup està present. La Fundació sempre ha donat prioritat a les actuacions relacionades amb la seguretat viària, el medi ambient i l’acció social, en sintonia amb el Pla Estratègic de Responsabilitat Social de Abertis i el compromís del Grup Abertis amb la seguretat viària.
Vídeos de la campanya disponibles a l’enllaç següent (castellà i català): https://ydray.com/get/l/zX15767553665915/1ANU2XljZxt
30 novembre 2023
La iniciativa és una crida a entitats i startups d'arreu del món amb l'objectiu d'identificar solucions innovadores per als reptes de la mobilitat actual que es basin en la utilització de drons per millorar l'operativa viària i el manteniment d'infraestructures.
16 novembre 2023
La capital navarresa es converteix en la primera parada d'un cicle de debats per tot el territori espanyol que busca aprofundir en els reptes actuals de la mobilitat urbana i interurbana
2024 Fundació Abertis