Les Càtedres Abertis lliuren els Premis Abertis d'Infraestructures i Seguretat Viària a França i el Brasil

Administración Abertis

Els treballs seleccionats passaran a ser finalistes del Premi Abertis Internacional, que s'elegeix entre els guanyadors de les categories respectives de tots els països on estan implantades aquestes càtedres universitàries.

Barcelona, 5  d'octubre del 2020.- Els Premis Abertis de Gestió d'Infraestructures de Transport i Seguretat Viària de les Càtedres Abertis, que reconeixen anualment els millors treballs de final de carrera o tesis doctorals d'estudiants universitaris en dues categories (Gestió d'Infraestructures de Transport i Seguretat Viària), s'han lliurat a França i el Brasil.

A França, el premi de la Càtedra Abertis-Sanef-École des Ponts ha estat per a Malalatiana Randriamasy, en la categoria de Gestió d'Infraestructures de Transport, per una tesi sobre la comunicació vehicle-infraestructura i la seva aplicació sobre el telepeatge. En la categoria de Seguretat Viària, el premiat ha estat Yann Meneroux per una tesi sobre mètodes de detecció de la senyalització viària.

L'acte de lliurament dels premis a l'Ambaixada d'Espanya a París va comptar amb la presència de l'ambaixador d'Espanya, José Manuel Albares; la presidenta de la Fundació Abertis, Elena Salgado; el director general de Sanef, Arnaud Quémard; i la directora de l'École des Ponts, Sophie Mougard.

També s'ha lliurat al Brasil el Premi de la Càtedra Abertis-Universidade de São Paulo, que reconeix els treballs acadèmics d'estudiants brasilers. En la categoria de Gestió d'Infraestructures de Transport l'elegit va ser Willian Fedrigo, i en la categoria de Seguretat Viària, la guanyadora va ser Aurenice da Cruz Figueira. L'acte de lliurament dels premis es va celebrar de manera telemàtica.

La càtedra Abertis-Sanef-École Ponts i la càtedra Abertis-Universidade de São Paulo formen part de la Xarxa Internacional de Càtedres Abertis, amb premis anàlegs a Puerto Rico, Xile i Espanya, on es va fundar la primera càtedra l'any 2003, i sempre en col·laboració amb universitats de referència. De totes elles sorgeix anualment el Premi Internacional Abertis, que s'elegeix entre els guanyadors de les categories respectives de tots els països.

Xarxa de Càtedres Abertis

Conscient de la importància de la vinculació amb el món acadèmic per al progrés social i econòmic, Abertis promou la formació, la recerca i la transferència de coneixements entre universitat i empresa. La Xarxa Internacional de Càtedres Abertis és el primer think tank universitari que té per objectiu potenciar la seguretat viària dins dels plans d'estudi superiors, desenvolupat juntament amb socis públics i privats. Aquest és un dels puntals del fort compromís d'Abertis amb la seguretat viària a través del seu programa estratègic Road Safety.

Amb la Xarxa Internacional de Càtedres Abertis, l'empresa aspira a estimular, generar i divulgar nous coneixements i innovacions en els seus camps d'activitat per posar-los al servei de tota la societat i de la comunitat tècnica i educativa, cuidant i ajudant el talent que les universitats són capaces d'aflorar i de canalitzar.

La xarxa de Càtedres Abertis a Espanya està formada per les establertes a Madrid (UPM-Universidad Politécnica de Madrid) i Barcelona (UPC). També compta amb quatre càtedres internacionals: França (École des Ponts-ParisTech), Puerto Rico (Universidad de Puerto Rico), Xile (Pontificia Universidad Católica de Chile) i el Brasil (Universidade de São Paulo).

Els treballs guanyadors es poden consultar al lloc web de la Xarxa Internacional de Càtedres Abertis: www.catedrasabertis.com

Descarregar nota de premsa

Per comentar, si us plau inicia sessió o crea't un compte
Canal Fundació Abertis