TORNAR

El I Road Safety Forum de Sanef i Abertis reuneix a París experts en seguretat viària

Administración Abertis,

  • El I Road Safety Forum organitzat per Sanef, filial d'Abertis a França, ha reunit a París experts de l'administració i del sector privat per compartir el seu coneixement en matèria de seguretat viària.
  • A la trobada s'han presentat les últimes campanyes de seguretat viària del Grup Abertis, com ara el recent acord global Abertis-UNICEF o el concurs a Instagram #onposepourlapause.
  • S'han anunciat els resultats del VII Observatori de la Conducció a la xarxa de Sanef a França. Entre les dades més destacades, cau lleugerament la velocitat mitjana però creix el nombre de conductors que fan servir el mòbil al volant.

El Grup Abertis suma França a la seva xarxa de països amfitrions dels seus fòrums de seguretat viària. Sanef, la filial del Grup al país, ha celebrat avui a París la primera edició del Road Safety Forum, una trobada d'intercanvi i debat sobre la seguretat viària. En aquesta edició han participat representants del Grup Abertis, autoritats públiques de la seguretat viària i altres empreses amb les quals col·labora Abertis en aquest àmbit, com l'automobilística Renault.

El fòrum, que ha estat inaugurat per Emmanuel Barbe, delegat interministerial de la seguretat viària, s'ha centrat en diversos aspectes de la necessitat d'una conducció segura amb atenció especial als nens, als conductors i als treballadors de l'autopista.

Seguretat en la conducció

Amb la mirada posada en el conductor, Sanef ha presentat una nova edició del seu concurs de fotografies a Instagram #onposepourlapause, que premia les millors fotografies realitzades a zones o àrees de descans per incentivar les pauses en els viatges llargs.

A més, Sanef ha presentat els resultats del seu Observatori de la Conducció, que des de fa set anys analitza el comportament dels conductors francesos pel que fa a sis variables d'especial importància durant la conducció: control de la velocitat, ús dels intermitents, ús preferent del carril de la dreta, distància de seguretat, ús dels cinturons de seguretat i ús del mòbil al volant. Els resultats de l'edició 2018 mostren una mínima millora pel que fa al nombre de conductors que condueixen amb excés de velocitat, encara que les dades continuen essent preocupants. El 2018, un 38% dels conductors circulaven per sobre del màxim permès respecte del 41% del 2017, i un 3% per sobre dels 150 km/hora (4% el 2017).

D'altra banda, empitjora el comportament pel que fa als intermitents (35% respecte del 26%) o quant a l'ús del mòbil, que en el cas dels vehicles pesats arriba al 15% del total (un 5% en el cas dels vehicles lleugers).

Durant la jornada s'ha parat especial atenció a la somnolència al volant, el principal risc d'accident mortal a l'autopista, que a França va ser la causa de més del 25% dels accidents mortals el 2017. Christophe Boutin, delegat general de l'associació de concessionàries ASFA, l'automobilística Renault, l'empresa emergent Toucango i l'òptica Ellcie Healthy han presentat diverses propostes per lluitar contra aquest problema.

Seguretat dels treballadors de l'autopista

Quant als treballadors de l'autopista, el director general de la companyia, Arnaud Quémard, ha presentat el vídeo d'un empleat de pista de Sanef que dóna testimoni dels perills que corren aquestes persones durant la seva jornada laboral amb l'objectiu de conscienciar els conductors perquè parin una atenció especial a les zones d'obres i per a la realització d'altres actuacions. 

El 2017, a les autopistes franceses es van registrar 187 accidents en els quals es va veure implicat un treballador de la via. El 50% d'aquests accidents es van produir quan l'empleat estava col·locant barreres o cons, i un de cada tres en actuacions d'urgència socorrent clients.

Seguretat viària infantil

Pel que fa a la seguretat viària infantil, cal destacar l'acord de col·laboració d'Abertis amb UNICEF, signat el darrer mes d'octubre a Londres, per combatre la principal causa de mort en nens en edat escolar: els accidents en carretera.

Aquest programa marc és el primer acord mundial en matèria de seguretat viària entre una corporació i l'organització internacional, i suposarà la inversió de 3 milions de dòlars entre el 2017 i el 2019 a Jamaica i les Filipines en una primera fase, encara que es podria estendre a altres països que tenen en la sinistralitat viària un problema de salut pública.

Aquest acord s'engloba en el programa Road Safety d'Abertis, que busca garantir unes autopistes 100% segures per assolir l'objectiu de zero víctimes a les carreteres.

Xarxa de fòrums Abertis

El I Road Safety Forum Sanef-Abertis se suma a altres fòrums sobre seguretat viària celebrats aquest any a Espanya (Planeta Vial, 9 d'abril), a l'Argentina (12 d'abril) i a Xile (13 d'abril). El Brasil organitzarà el proper mes de setembre el Foro de Segurança Arteris, una trobada ja consolidada que celebra enguany la cinquena edició.

Per a Abertis, operador líder mundial en el sector d'autopistes, la seguretat viària és una prioritat. El Grup acumula més de seixanta anys d'experiència en la gestió i el manteniment de carreteres, amb l'objectiu de reduir el nombre de víctimes a la seva xarxa. Entre el 2015 i el 2017 la ràtio de fatalitat a les carreteres d'Abertis ha disminuït un 22% i la d'accidentalitat, un 9% en el mateix període.

A més, a través de la Fundació Abertis, el Grup porta a terme campanyes d'educació i sensibilització a tots els països on és present.

En l'àmbit acadèmic, Abertis impulsa la seva xarxa de càtedres universitàries per al finançament de la recerca en l'àmbit de la seguretat viària a sis universitats líders de tot el món, amb l'objectiu de promoure la formació, la recerca i la transferència de coneixement entre la universitat i l'empresa. 

Notícies Relacionades

Compartir

Modificar cookies