Encabezado

La Càtedra Abertis premia projectes de mobilitat sostenible

Comunicación Abertis,

(San Juan, Puerto Rico - 15  de setembre de 2023) Durant una dècada la Càtedra Abertis ha premiat a Puerto Rico els treballs més bons en gestió d'infraestructures i seguretat viària, i des d'enguany els premis se centren en la mobilitat sostenible. Dos diplomats de la Universitat de Puerto Rico (UPR), recinte de Mayagüez, van ser els guanyadors per les seves recerques relacionades amb la infraestructura de transport per a la consecució dels graus de màster i doctorat.

"La iniciativa principal de les Càtedres Abertis per a l'impuls de la recerca és premiar aquells professionals els estudis dels quals estan contribuint de manera significativa a la construcció de solucions innovadores i sostenibles en la gestió d'infraestructures del transport. En aquesta edició, és un orgull poder dir que és el desè aniversari de la Càtedra Abertis a Puerto Rico, una prova que el talent i la competitivitat presents al país són un dels valors més significatius per a la seva societat", va afirmar l'Elena Salgado, presidenta de la Fundació Abertis, que ara es troba a l'illa.

El lliurament del Premi Abertis de Recerca sobre Mobilitat Sostenible, que es fa a Puerto Rico en col·laboració entre Abertis, empresa que gestiona l'operativa del pont Teodoro Moscoso i Metropistas, consorci que gestiona l'operativa de les autopistes PR-22 i PR-5, i la UPR, va premiar la recerca de Ramos López titulada Evaluación del comportamiento de los  conductores y su relación con la seguridad de los trabajadores en zonas de  construcción en autopistas usando un simulador de conducción, y Transportation Resilience Against Extreme  Natural Hazards: PR-2 Corridor in Western Puerto Rico de Molano Santiago.

"A Metropistas estem molt satisfets d'estar celebrant aquesta primera dècada a Puerto Rico, i de continuar fent aportacions a la innovació, l'educació i la seguretat viària per a tothom. En els darrers anys hem reconegut gairebé una vintena de treballs de recerca per la seva contribució important a la gestió d'infraestructures, serveis de transport, seguretat viària i ara sobre la mobilitat sostenible, temes essencials en el desenvolupament dels nostres esforços. Continuarem donant suport a l'acadèmia i motivant la nostra futura força laboral", va dir en Julián Hernández Rodes, director executiu principal de Metropistas.

Per altra banda, el president de la UPR, el doctor Luis A. Ferrao Delgado, a més de felicitar els guanyadors d'enguany per les seves recerques sobre mobilitat sostenible, va destacar l'excel·lència dels treballs presentats des dels inicis, quan la universitat, Metropistas i la Fundació Abertis van iniciar la Càtedra a Puerto Rico. "Junts vam començar aquest projecte innovador per tal d'establir mecanismes de col·laboració i promoure la recerca en la gestió d'infraestructures del transport i seguretat viària", va indicar Ferrao Delgado.

A l'activitat duta a terme a les oficines centrals de la UPR a Río Piedras, també hi havia el doctor Edwin E. González Montalvo, director executiu de l'Autoritat de Carreteres i Transport, l'enginyer Faustino González, president del Col·legi d'Enginyers i Agrimensors de Puerto Rico, Francisco Millán Rajoy, conseller en cap de l'Oficina Econòmica i Comercial d'Espanya i el doctor Bienvenido Vélez Rivera, degà del Col·legi d'Enginyeria de la UPR, recinte de Mayagüez.

Càtedra internacional

La Càtedra Abertis és una iniciativa internacional per promoure entre els estudiants el coneixement més avançat pel que fa a la gestió global i integral de les infraestructures de transport, de manera responsable, tot tenint en compte l'impacte social, econòmic, mediambiental i cultural. Entre els objectius més grans de la Càtedra Abertis, hi ha el de promoure, sempre en col·laboració amb les universitats i les institucions participants, l'aplicació de les millors pràctiques disponibles per a cada activitat, com també impulsar, desenvolupar i promoure projectes avançats en les activitats relacionades amb l'estudi i la recerca, per ajudar a crear un Puerto Rico més competitiu i amb èxit.

"El Premi Abertis és l'activitat principal d'aquesta aliança que reconeix l'excel·lència en la recerca sobre gestió d'infraestructures i serveis de transport", va afirmar, per la seva banda, el doctor Benjamín Colucci, director de la Càtedra Abertis a Puerto Rico.

Aquest acord amb la Universitat de Puerto Rico per a la creació de la Càtedra Abertis forma part de la xarxa de càtedres Abertis ubicades a Xile, el Brasil, Espanya, França, Itàlia i Mèxic, una comunitat internacional del coneixement per compartir objectius i projectes amb la finalitat de promoure un intercanvi vigorós, electritzant i innovador.

Metropistas, (Autopistas  Metropolitanas de Puerto Rico, LLC) és un consorci que opera les autopistes PR-22 (Expreso De Diego) i PR-5 des del 2011 i és el responsable de millorar, rehabilitar i desenvolupar les condicions d'aquesta infraestructura i proporcionar-hi serveis de classe mundial. Per a més detalls sobre les tarifes, serveis i avenços en els projectes d'infraestructura, accediu a: www.metropistas.com

Descarregar nota de premsa