L'Ajuntament de Pamplona i la Fundació Abertis impulsen el debat sobre els reptes de la mobilitat sostenible a través de la campanya 'Vidas en movimiento'

Comunicación Abertis,

-La capital navarresa es converteix en la primera parada d'un cicle de debats per tot el territori espanyol que busca aprofundir en els reptes actuals de la mobilitat urbana i interurbana

-L'alcaldessa de Pamplona, Cristina Ibarrola, ha estat l'encarregada d'obrir l'acte, que ha comptat amb experts procedents d'institucions i empreses diferents com ara l'Associació de Persones amb Mobilitat Reduïda (AsoPMR), la consultora de mobilitat Doymo i el regidor especial de Desenvolupament Sostenible i Projectes Estratègics de l'Ajuntament de Pamplona.

-L'Ajuntament de Pamplona és un dels pioners en la implantació d'una xarxa d'estacions per mesurar la qualitat de l'aire i gestionar el trànsit de manera més eficient a la ciutat

Pamplona, 15 de novembre de 2023.- Avui, l'Ajuntament de Pamplona ha participat en la presentació de la campanya 'Vidas en Movimiento' creada per la Fundació Abertis per avançar cap a una mobilitat més sostenible. La ciutat s'ha convertit en la primera parada d'un cicle de debats itinerant per tot el territori espanyol, que busca aprofundir en els reptes actuals de la mobilitat urbana amb l'objectiu d'impulsar la reflexió en matèria de seguretat, sostenibilitat i inclusió.

La jornada, creada conjuntament amb Abertis Mobility Servicies i celebrada al Palau de congressos Baluarte de Pamplona, ha comptat amb la presència de l'alcaldessa de la ciutat, Cristina Ibarrola. A través de la taula de debat "La mobilidad del futuro: los retos del presente" diverses veus autoritzades del sector han reflexionat sobre els reptes de la mobilitat d'avui, envers el futur, des del punt de vista social, mediambiental, normatiu i educatiu. La campanya part d'un documental breu sobre la realitat diària de tres famílies espanyoles amb infants i joves que fan múltiples desplaçaments.

"Pamplona és un referent de ciutat sostenible i inclusiva, dins i fora de les nostres fronteres -assegura Ibarrola-. per continuar liderant el canvi i avançar cap al futur, cal afrontar els reptes de la mobilitat urbana des d'una òptica que posi les persones i el medi ambient al centre."L'alcaldessa detalla que "des de l'Ajuntament s'han posat en marxa projectes diferents dins de l'Agenda 2030 que impulsen, per exemple, la posada en marxa d'infraestructures verdes i la implantació d'estacions per gestionar el trànsit i mesurar la qualitat de l'aire amb l'objectiu de protegir quelcom que, tot i que no es vegi a cop d'ull, per a nosaltres és molt important: l'aire que respiren els pamplonesos."

En aquest sentit, Georgina Flamme, directora general de la Fundació Abertis, assegura que "una mobilitat sostenible i inclusiva millora significativament el benestar de les persones; la campanya 'Vidas en Movimiento' ens mostra el dia a dia de molts ciutadans i ens interpel·la per tal que, entre tots, siguem capaços d'idear aquelles solucions que han de permetre transformar el nostre entorn en un espai més segur i saludable."

Moderat pel periodista Ruben León, el debat també ha comptat amb el regidor de Desenvolupament Sostenible i Mobilitat de Pamplona, Aitor Silgado Goicoechea; el CEO d'Abertis Mobility Services, Christian Barrientos; el president de l'AsoPMR (Associació de Persones amb Mobilitat Reduïda) Carlo Castellano, i Manolo Pineda de la consultora de mobilitat Doymo.

L'aposta de Pamplona per la sostenibilitat

Considerada una de les ciutats més sostenibles del país, pels seus més de 60.000 arbres i per tenir el 15 % de la seva superfície coberta per zones verdes, la capital de la Comunitat Foral de Navarra també ha estat una de les primeres a desenvolupar una xarxa intel·ligent de sensors per impulsar la sostenibilitat.

A través d'un projecte dissenyat per Abertis Mobility Services, la ciutat ha desplegat un sistema d'estacions que mesura la qualitat de l'aire que respiren els pamplonesos. Això li permetrà disposar de la informació del trànsit a temps real per gestionar d'una manera més eficient la mobilitat urbana, i alhora reduirà considerablement els nivells de contaminació. L'Ajuntament de Pamplona ha apostat en els darrers anys per dur a terme accions que permetin transformar la ciutat en un entorn més sostenible i descarbonitzat, i ha transformat la ciutat en un espai més saludable per als ciutadans.