Encabezado

La Fundació Abertis acull la primera Trobada de Xarxes Temàtiques de la UNESCO al Centre Internacional per a les Reserves de la Biosfera Mediterrànies, la seva seu al Castellet

Comunicación Abertis,

-Aquest esdeveniment ha estat el primer punt de trobada de les Xarxes Temàtiques després de l'oficialització el juny passat de la Xarxa Temàtica de Reserves de la Biosfera Mediterrànies MedMaB

24 de novembre de 2023 La Fundació Abertis ha acollit la primera Trobada de Xarxes Temàtiques de la UNESCO a la seva seu, el castell de Castellet, on també hi ha el Centre Internacional per a les Reserves de la Biosfera Mediterrànies. A l'esdeveniment hi han participat la presidenta de la Fundació Abertis, Elena Salgado, i Antonio Abreu, director de la divisió de Ciències Ecològiques i de la Terra de la UNESCO.

Aquesta trobada ha estat el primer punt de trobada de les Xarxes Temàtiques de la UNESCO després de l'oficialització el juny passat de la Xarxa Temàtica de Reserves de la Biosfera Mediterrànies MedMaB, la tercera aprovada a nivell mundial. Aquesta Xarxa MedMaB coordina els treballs desenvolupats per les reserves de la biosfera dels països riberencs de la Mediterrània i afrontarà els reptes mediambientals actuals generats pel canvi climàtic i la pèrdua de biodiversitat. Al mateix esdeveniment també hi han participat les dues xarxes temàtiques de la UNESCO existents: la Xarxa Mundial de Reserves de la Biosfera Insulars i Costaneres, i la Xarxa Mundial de Reserves de Biosfera de Muntanya.

Al llarg de la trobada es va aprofundir sobre la importància de les xarxes temàtiques de la UNESCO dintre del context actual de canvi global i l'emergència climàtica, com també la manera de potenciar la coordinació entre xarxes regionals. Les Reserves de Biosfera són zones compostes per ecosistemes terrestres, marins i costaners, que es troben reconegudes pel Programa Home i Biosfera (MaB) de les Nacions Unides, i en què es fonamenten solucions per poder conciliar la conservació de la biodiversitat amb el desenvolupament econòmic.

La seu de la Fundació Abertis hostatja, des de l'any 2014, el Centre Internacional per a les Reserves de la Biosfera Mediterrànies sota els auspicis de la UNESCO, i un model pioner de col·laboració publicoprivada en l'àmbit del Programa MAB de la UNESCO. Des del centre, s'impulsa un programa ambiciós per desenvolupar les activitats científiques i divulgatives vinculades a la xarxa coordinades pel Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Sobre la Fundació Abertis

La Fundació Abertis va néixer el 1999 com a entitat sense ànim de lucre, amb l'objectiu de contribuir al desenvolupament sostenible dels diferents territoris i països on el Grup Abertis està present. En els últims anys, la Fundació Abertis ha aconseguit difondre la cultura en els territoris on opera, en apropar al públic l'obra de grans artistes espanyols com ara Joan Miró, Pablo Picasso, Salvador Dalí, Diego Velázquez o Antoni Gaudí a països com França, Itàlia, Argentina, Brasil, Mèxic, Xile o l'Índia.

Els seus altres àmbits d'actuació són el desenvolupament de projectes destinats a la millora de la seguretat viària; les accions socials a favor dels col·lectius més desprotegits; la protecció mediambiental, gràcies a l'acord amb la UNESCO per gestionar el Centre Internacional de categoria 2 per a les Reserves de la Biosfera Mediterrànies (UNESCOMED); a més de l'educació, mitjançant una Xarxa Internacional de Càtedres Abertis que inclou universitats d'alguns dels països on està present, com Espanya, França, Puerto Rico, Xile, Argentina, Brasil, Itàlia o Mèxic, i que permet vincular la universitat i l'empresa en una cerca d'innovació en la mobilitat sostenible.

Nota de premsa