Abertis se suma a UNICEF en l'esforç per a assegurar una distribució equitativa de vacunes contra la COVID-19 en el món

Administración Abertis,

Abertis, aliada estratègica d'UNICEF des de 2017, s'ha sumat a UNICEF i el seu paper fonamental a COVAX, en l'esforç per a assegurar una distribució equitativa de vacunes contra la COVID-19 a tot el món. La companyia, primera empresa a sumar-se a Espanya, ha fet un important pas destinant 400.000 dòlars (334.660 euros) de la seva aliança amb UNICEF perquè aquesta pugui continuar adquirint i distribuint vacunes i altres subministraments essencials com a xeringues a països d'ingressos baixos i mitjans, i perquè pugui continuar fent costat als països amb campanyes d'informació i formació als equips mèdics perquè tot estigui a punt per a dur a terme el complex procés de vacunació.

"Agraïm enormement el compromís del nostre aliat Abertis durant tots aquests anys, ara més necessari i valuós que mai en resposta al repte addicional que suposa COVAX. Amb el seu suport, i el de la resta d'empreses i organitzacions, podrem realitzar la campanya de salut massiva més gran de món, en un temps rècord, per aturar el virus i ajudar a avançar cap a un futur millor per als nens, joves i famílies de tot el món. Perquè ningú estarà fora de perill fins que tots estiguem fora de perill”, ha indicat Gustavo Suárez Pertierra, president d'UNICEF Espanya.

"Des d'UNICEF assumim aquest desafiament amb il·lusió i responsabilitat, posant les nostres capacitats a el servei de la lluita contra la pandèmia alhora que continuem protegint els nens i nenes de tot el món amb la resta dels nostres programes habituals de salut, nutrició, protecció , educació o aigua i sanejament", ha afegit Gustavo Suárez Pertierra.

Per part seva, Elena Salgado, presidenta de la Fundació Abertis, ha assegurat que "fer avui aquesta aportació a UNICEF per a COVAX significa unir-se al major esforç humanitari mundial per a lluitar contra la COVID-19. Apel·lem a altres empreses líders al fet que donin suport a aquest mecanisme històric de col·laboració, ja que l'única manera d'acabar amb aquesta crisi global és distribuir vacunes contra la COVID-19 de manera ràpida i equitativa”. Georgina Flamme, directora de la Fundació Abertis, ha afirmat: “Des de Abertis i la Fundació, estem orgullosos de continuar col·laborant amb UNICEF per a contribuir a la fi de la pandèmia”.

Sobre el mecanisme COVAX i el rol d’UNICEF

COVAX és un mecanisme revolucionari de col·laboració mundial que enguany s'ha marcat com a objectiu la distribució de 2.000 milions de dosis de la vacuna contra la COVID-19, de les quals més de 1.300 aniran als països amb menys recursos i a situacions de crisis humanitàries. Això implica un desafiament sanitari i logístic sense precedents per a portar aquestes vacunes a tothom, conservant la cadena de fred i vencent barreres geogràfiques i sociopolítiques.

UNICEF, gràcies al seu paper com a major subministrador de vacunes a tot el món, és l'única organització amb l'experiència, l'estructura i la capacitat per a afrontar aquest desafiament històric. Per això, UNICEF, ha estat designada per a fer-se càrrec de l'adquisició, transport i distribució d'aquests 2.000 milions de dosis, d'aquí a la fi de 2021.

UNICEF està treballant estretament amb les companyies aèries i altres aliats en el repartiment de les vacunes COVAX com més de pressa millor. UNICEF ha fet lliurament de les primeres dosis a països d'Àfrica i Àsia, i està previst que més de 20 països continuïn rebent vacunes i xeringues en els pròxims dies per a complir amb el repartiment equitatiu de vacunes.

El Mecanisme COVAX està coliderat per Gavi –l'Aliança per a la Vacunació–, l'Organització Mundial de la Salut (OMS) i la Coalició per a Innovacions en la Preparació davant Epidèmies (CEPI), amb UNICEF com a aliat clau per a la implementació, així com amb el Banc Mundial, fabricadors, organitzacions de la societat civil i altres. UNICEF és l'organització encarregada de l'operació logística, sent l'encarregada del procés d'adquisició, enviament i distribució de vacunes.

Sobre l'aliança entre UNICEF i  Abertis

Abertis és un aliat estratègic d'UNICEF des de 2017, compromès en la lluita contra una de les principals causes de mort en nens i nenes en edat escolar: els accidents de trànsit en carretera. L'acord de col·laboració als programes d'UNICEF en seguretat viària és de 3 milions de dòlars. Sota aquest paraigua, l'aliança se centra en pal·liar la falta d'infraestructures segures en zones escolars, a millorar el comportament de conductors i vianants (inclosos nens i nenes), a promoure una mobilitat segura i sostenible per a nens, nenes i joves a les ciutats i reforçar els recursos disponibles, així com la legislació en països d'alt risc en relació amb la seguretat viària, promovent la seva difusió i compliment.

Sobre UNICEF

UNICEF treballa en alguns dels llocs més difícils per a arribar als nens i nenes més desfavorits del món. En 190 països i territoris, treballem per a cada nen, a tot arreu, cada dia, per a construir un món millor per a tots.

Sobre Abertis

Abertis és un dels operadors de referència internacional en la gestió d'autopistes de peatge, amb prop de 8.600 quilòmetres de vies d'alta capacitat i qualitat en 16 països d'Europa, Amèrica i Àsia. Per a Abertis, la seguretat dels conductors és la prioritat. Compromesa amb la recerca i la innovació, Abertis conjumina els avanços en les infraestructures d'alta capacitat amb les noves tecnologies per a impulsar solucions innovadores per a afrontar els reptes de la mobilitat del futur.

Descarregar nota de premsa