Fundació Abertis > La fundació al Món

La fundació al Món

La Fundació Abertis va iniciar el 2011 les seves activitats a França amb la creació d’una Càtedra, juntament amb l’École des Ponts ParisTech i IFSTTAR, per a la formació i la recerca en matèria de gestió d’infraestructures, així com amb el llançament d’un programa de formació per a joves sobre conducció en autopista: Autoroute Académie.

Al Brasil, Abertis gestiona nou concessions d’autopistes, que sumen un total de 3.227 quilòmetres. Aquests actius formen part del Grup des de l’any 2012, després de la integració dels actius d’OHL al Brasil, que han donat lloc a la creació d’Arteris, l’empresa líder de gestió d’autopistes al Brasil i que ha portat Abertis a assolir el lideratge mundial en el sector de les autopistes.

Amb vocació de ser present allà on opera el Grup Abertis, la Fundació va iniciar les seves activitats a Xile el 2010 i va establir relacions amb les principals universitats i agents socials i culturals del país.

El Grup Abertis, líder mundial en el sector de les autopistes amb més de 7.000 quilòmetres gestionats, compta amb 770 quilòmetres en règim de concessió a Xile. També té presència a l’aeroport de Santiago de Xile, esdevenint així, un dels principals operadors d’infraestructures del país.

A l’Argentina, Abertis gestiona dos dels accessos més importants a la ciutat de Buenos Aires. Grupo Concesionario del Oeste (GCO) és titular de la concessió de l’Autopista del Oeste, que uneix Capital Federal amb la població de Luján, a l’accés oest de la ciutat. Al seu torn, Ausol és titular de la concessió de l’accés nord de Buenos Aires, conegut popularment com a Autopista Panamericana, així com del manteniment de l’autopista General Paz, importantíssim eix de circumval·lació de la ciutat.

La Càtedra Abertis a Puerto Rico és ja una realitat. S' ha signat el conveni amb la Universitat de Puerto Rico (UPR) en un acte a l’illa en què s’ha nomenat el catedràtic del Departament d’Enginyeria Civil del Recinte Universitari de Mayagüez (RUM), com a director de la Càtedra.

La Fundació Abertis inicia la seva activitat a Itàlia amb un acord amb la Universitat LUMSA per a la creació de la càtedra abertis-LUMSA, destinada a la investigació, la formació, i la publicació i difusió dels resultats d'investigacions -a través de conferències i seminaris - sobre temes relacionats amb la gestió i l'impacte de les infraestructures, associades a grans esdeveniments i polítiques socials, especialment amb referència als països de la Mediterrània, gràcies a la xarxa de Reserves de la Biosfera Mediterrànies creada sota els auspicis d'UNESCO.

La Fundació Abertis i la Fundació Joan Miró inauguren a Mèxic Univers Miró, amb una selecció d'obres de l'artista.Univers Miró es presenta per primera vegada fora de la Unió Europea. Entre 2019 i 2021, les representacions diplomàtiques d'Espanya a Roma, Berlín, Dublín, Brussel·les i París han acollit Univers Miró gràcies a la col·laboració entre el Ministeri d'Afers Eexteriors, Unió Europea i Cooperació, Abertis i la seva Fundació, i la Fundació Joan Miró.