Fundació Abertis > Presentació

Presentació

Elena Salgado
Presidenta

Des de fa vint-i-quatre anys la Fundació Abertis ha emmarcat la seva tasca com a organització sense ànim de lucre en àrees relacionades amb el medi ambient, la seguretat viària, l'acció social i la difusió de la cultura. Es tracta d'àmbits sobre els quals, gràcies a l'experiència aportada des d'Abertis, podem contribuir amb un coneixement valuós per facilitar la posada en marxa de projectes que permeten a la societat avançar cap a una mobilitat més eficient i sostenible.

Des dels seus inicis, la nostra trajectòria ha estat fortament vinculada a alguns dels organismes nacionals i internacionals més rellevants. Parlem de socis com ara UNICEF, UNESCO o la Creu Roja -per esmentar-ne alguns- amb els qui hem promogut projectes socials amb els col·lectius més desprotegits, tot permetent millorar la realitat de milers de persones d'arreu del món. En l'àmbit cultural, gràcies a una col·laboració estreta amb l'administració i entitats culturals, hem dut l'obra d'alguns dels artistes espanyols més importants de tots els temps, com ara, Joan Miró, Pablo Picasso, Salvador Dalí, Diego Velázquez o Antoni Gaudí, a territoris com França, Itàlia, l'Argentina, l'Índia, Puerto Rico, el Brasil o Xile, on Abertis té presència.

També ens agradaria destacar la nostra Xarxa Internacional de Càtedres Abertis, referent tant dins com fora de les nostres fronteres en matèria de mobilitat. Es tracta d'un certamen que promou la investigació al voltant d'iniciatives que afavoreixin una mobilitat més sostenible, eficient i segura. Sens dubte, un dels reptes més significatius de la societat actual.

El nostre objectiu és mantenir fort aquest compromís que ens permet avançar com a organització i alhora fa possible millorar el nostre compromís amb la societat. Aquest és l'esperit amb el qual vam néixer i que seguirà actiu en el futur.

Georgina Flamme
Directora

La Fundació Abertis va néixer el 1999 com a entitat sense ànim de lucre, amb l'objectiu de donar resposta a l'impacte que l'activitat econòmica del Grup Abertis té en els diferents territoris i països on el Grup és present.

La Fundació sempre ha donat prioritat a les actuacions relacionades amb la seguretat viària, el medi ambient i l'acció social, en sintonia amb el Pla Estratègic de Responsabilitat Social d'Abertis.

La Fundació Abertis duu a terme accions destinades a la millora de la seguretat viària amb l’objectiu de reduir la sinistralitat. Aquestes accions estan enfocades a l’educació viària infantil, a la sensibilització dels joves i a la prevenció en el cas dels conductors sèniors.

També promou accions socials en favor dels col·lectius més desafavorits incorporant-les a les seves accions de seguretat viària a favor de la sostenibilitat i el medi ambient gràcies a que des de l’any 2014, la seva seu, el castell de Castellet, és Centre Internacional UNESCO per a les Reserves de la Biosfera Mediterrànies.

A més, complementa les activitats del Grup Abertis als països on està present: España, França, Puerto Rico, Xile, Argentina i Brasil i contribueix al desenvolupament de la Xarxa Internacional de Càtedres Abertis.

Els invito a visitar aquesta web on podran conèixer amb més detall les nostres activitats.

Transparència i reputació

La fundació al mon